Prejsť na:

Rozhovor mesiaca

NEBOLO JEDNODUCHÉ PRESADIŤ SA

Pripravila redakcia Foto:

archív Siniat a Promat

Na slovenský trh prišli pred pár rokmi. Napriek silnej konkurencii v oblasti suchej výstavby sa dokázali presadiť, čo demonštrujú ich referencie. V čom sa odlišujú? Nielen o tom sme sa rozprávali s Jaroslavom Antalom zo spoločnosti Siniat a Vladimírom Kordošom zo spoločnosti Promat, ktoré patria do skupiny ETEX.

Jaroslav Antal, technický manažér predaja Siniat
Vladimír Kordoš, projektový a obchodný manažér Promat

Masívna bytová aj nebytová výstavba v uplynulom roku pozitívne ovplyvňovala čísla v stavebníctve. Ako sa to podpísalo pod vlaňajšie fiškálne výsledky vašich spoločností?

JA, VK: Siniat a Promat, ktoré patria do skupiny ETEX, každým rokom rastú nielen celosvetovo, ale aj na Slovensku. Nebolo tomu inak ani v minulom roku, kedy sme opäť dosiahli vysoký nárast. Nepochybne sa pod to podpísal fakt, že sa nám podarilo získať mnohé veľké zákazky. Bolo to aj vďaka tomu, že firma Siniat od roku 2016 ako prvý výrobca profesionálnych systémov suchej výstavby ponúka na trhu kompletné systémy suchej výstavby označené CE v zhode s nariadením EÚ o stavebných výrobkoch CPR (Construction Products Regulation).

Aké ambície a plány ste si stanovili pre rok 2018?

JA: Chceme ešte viac zviditeľniť a posilniť značku Siniat na slovenskom trhu a dokázať zákazníkom aj na Slovensku, že sme celosvetový líder v oblasti suchej výstavby. Radi by sme rozšírili spoluprácu s novými odberateľmi a realizátormi. A v neposlednom rade získali ďalšie veľké referenčné stavby. Veríme, že nám k tomu dopomôžu dvaja noví členovia, ktorí by mali do nášho tímu pribudnúť v tomto roku.
VK: V roku 2018 vidíme obrovský potenciál v kombinovaných riešeniach Promat + Siniat. Pozornosť chceme upriamiť v oblasti požiarnej ochrany na projekčné spoločnosti, ktorým dokážeme ponúknuť široké spektrum riešení a následne tieto návrhy transformovať do samotnej realizácie.

Ak by ste sa mali porovnať s konkurenciou, čo iné viete zákazníkovi ponúknuť? Čím sa od ostatných odlišujete?

JA: V prvom rade by som rád poznamenal, že si našu konkurenciu vážime a rešpektujeme ju a bolo by príjemné pocítiť to aj z ich strany. Asi najväčší rozdiel oproti konkurencii je vo výrobe sadrokartónových dosiek. Pretože našou doménou je výroba ,,zdravého“ sadrokartónu na prírodnej báze – z prírodného Pripravila redakcia Foto: archív Siniat a Promat Jaroslav Antal, technický manažér predaja Siniat Vladimír Kordoš, projektový a obchodný manažér Promat EUROSTAV marec 2018 5 rozhovor mesiaca sadrovca, čo je v podstate kryštál. To je silný argument pre koncového zákazníka, ale aj developerov pri predaji bytov. V porovnaní s konkurenciou máme v portfóliu niekoľko patentovaných výrobkov a systémov. I keď v podstate ponúkame rovnaké alebo podobné materiály a systémy, je tu jeden rozdiel, ktorý som už spomínal – všetky naše systémy sú vyrobené a označené CE v zhode s nariadením EÚ. Našou ďalšou konkurenčnou výhodou je, že ako výrobcovia profilov (ktoré sú neoddeliteľnou časťou systémov) ich vieme dodávať na stavbu veľmi promptne v požadovaných dĺžkach, čo zákazníkovi prináša obrovskú úsporu času a financií. Všetky produkty suchej výstavby Siniat a Promat (sadrokartónové dosky, profily, tmely, ostatné príslušenstvo) sme schopní komplexne vyexpedovať v jednej dodávke – z jedného výrobného závodu.
VK: Promat je jedinečný svojím širokým záberom a je veľmi ťažké porovnávať sa s konkurenciou. Pôsobíme vo viacerých segmentoch požiarnej ochrany, ako napríklad opláštenie oceľových konštrukcií, protipožiarne nátery, požiarno-deliace konštrukcie, požiarne prestupy, vzduchotechnika a mnoho ďalších. V každom z uvedených segmentov máme niekoľko konkurenčných firiem a neraz musíme „bojovať na viacerých frontoch“. Najpodstatnejšie je, že teraz spolu so Siniatom vieme aj v oblasti suchej výstavby ponúknuť masové riešenia za adekvátnu cenu.

V roku 2011 ste sa stali súčasťou silného globálneho hráča (ETEX). Aké výhody vám to prinieslo?

JA, VK: Spolupráca Siniat a Promat prináša našim zákazníkom nové príležitosti. Na druhej strane rastie dopyt o spoluprácu s nami.
JA: Obe značky, Siniat a Promat, majú jednu veľkú spoločnú cieľovú skupinu, ktorú oslovujeme každý svojím spôsobom. Vidíme, že synergický efekt spolupráce môže priniesť ovocie. Sadrokartonisti môžu rozšíriť svoju ponuku o ďalšie systémy na stavbe, kde pracujú. Napríklad môžu profesionálne utesniť všetky prestupy cez ich konštrukcie.
VK: A naopak, naše portfólio systémov rozširujeme o osvedčené riešenia, ktoré Siniat vyvinul po celom svete v oblasti požiarnej ochrany.

Vaše produkty asi na referenčných realizáciách nie sú celkom čitateľné. Pochváľte sa teda, na ktorých najvýznamnejších ste sa podieľali za ostatné obdobie?

JA: Nováčik na trhu nemá jednoduché presadiť sa na niektorých stavbách a začať spolupracovať so silnými realizačnými skupinami. Ale vďaka veľkému úsiliu sa to podarilo. Z aktuálne realizovaných stavieb by som spomenul Jaguar Land Rover v Nitre, EMO34 v Mochovciach, PARI – bytový dom Bratislava, Aqua Park Veľký Meder, Promenade – Green Day Trenčín, Avidol Bratislava, Diamon Považská Bystrica, Logistické Centrum RLS Kostolné Kračany, Prologis Nitra, Apartmánový dom Žilinská. Z už skolaudovaných stavieb stoja za zmienku prešovská Eperia, Samsung v Galante, výrobný závod Continental vo Zvolene, Tesco Košice, Goldback – Skladová hala Dubnica či obytný súbor Pezinok sever II. Touto cestou by som sa rád poďakoval všetkým odberateľom, no najmä realizačným firmám, ktoré s nami spolupracovali a spolupracujú aj naďalej. Nebolo jednoduché ich presvedčiť, aby zmenili dodávateľa, no momentálne sme všetci spokojní. Všetkým by som rád vyslovil svoju vďaku a zároveň im aj do budúcnosti prisľúbil našu lojalitu.

Čítať všetko

Siniat blízko Vás